وبلاگ

اره گرد بر چیست؟

یکی از مواردی که در صنایع چوب بسیار مهم است و صنعتگران و هنرمندان این حوزه به آن اهیمت بسیاری میدهند برش چوب و صفحات چوبی با دقت و ظرافت بسیار بالا است که از طریق اره هایی که برای این منظور طراحی شده اند انجام می شود.از مهمترین اره های موجود در بازار برای برش های دقیق و تمیز که برای برش نهایی قطعات کار مورد استفاده قرار میگیرد اره دیسکی یا اره گرد بر است که بنا به نوع تیغ اره مورد استفاده روی آن میتوان برای برش چوب یا ام دی اف از آن استفاده کرد و برش های دقیق و تمیزی را ایجاد نمود.

از دیگر انواع اره های مورد استفاده برای برش نهایی اره میزی و اره دور کن است که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود که در مقاله ایی به صورت مجزا در مورد این اره ها صحبت شده است و در اینجا در مورد راهنمای خرید و نکات مهم در انتخاب اره دیسکی یا اره گرد صحبت خواهیم کرد.

نام درست این اره، اره دیسکی است که در بازار به دلیل تیغ اره گرد آن به اشتباه به آن اره گرد بر میگویند که بر خلاف این نام اشتباه اره دیسکی برای برش های مستقیم مورد استفاده قرار میگیرد و برای برشهای گرد و منحنی از اره های فلکه یا اره عمود بر استفاده می شود. این نوع از اره در دو اندازه بزرگ و مینی اره دیسکی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *