وبلاگ

اره عمود بر چیست؟

یکی از ابزارهای برقی یا شارژی بسیار کارآمد که در صنایع مختلفی از جمله صنایع چوب و MDF تا صنایع فلزی بکار برده می شود اره عمود بر یا اره چکشی است که در واقع هم اره چکشی هم اره عمود بر اشاره به یک ابزار که همان اره عمود بر است دارد.
مشخصات کلی این اره در مدلهای مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و کارکرد آنها کاملا شبیه به یکدیگر است و فقط در ویژگی های کوچکی در نوع تیغ گیر یا امکانات دیگری که به کاربر ارائه می دهند با یکدیگر متفاوت هستند.

اره عمود بر به لحاظ کارکرد کاملا شبیه به کارکرد اره افقی بر یا اره همه کاره است که با حرکت رفت و برگشتی کار برش مواد مختلف را انجام می دهد.

اره عمود بر با استفاده از تیغ یا تیغه جدا شونده که روی نوک دستگاه نصب می شود با حرکت رفت و برگشتی عمودی کار برش را انجام می دهد و قابلیت نصب انواع تیغ های برش چوب ، ام دی اف ، فلز و فولاد ، آلومینیوم و تیغ های تخصصی برای برش تمیز چوب یا برش های سریع چوب با گام دندانه های متفاوت و طول تیغ های متفاوت را دارد که برای هر نوع کاری می توان از هریک از این تیغه ها استفاده کرد.

در این دسته بندی میتوانید انواع تیغ اره عمود بر و تیغ اره افقی بر را مشاهده نمایید.

اره عمود بر با توجه به نوع کارکرد آن که بوسیله یک تیغ نازک و کم عرض کار برش را انجام می دهد برای برش های غیر مستقیم و منحنی ابزار بسیار کارآمد و پرکاربردی است که برای در آرودن جای سینک در دکوراسیون، درآرودن جای چراغ و هالوژن در گچ و دیوارهای پیش ساخته و یا دیوار های کنافی یا برای برشهای غیر مستقیم و حتی با اشکال پیچیده در روی ورق های فلزی و آهنی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع اره عمو دبر چیست؟

اره های عمود بر به دو اره عمود بر ساده و اره عمود بر گیربکسی تقسیم می شوند که با توضیح مختصر هر یک تفاوت آنان را نیز بیان می کنیم.

اره عمود بر ساده

اره عمود بری است که نیم تنه فلزی ندارند و در نتیجه زمان کار طولانی مدت را ندارند و قدرت کمتری دارند.

اره عمود بر گیربکسی

گیربکس اره عمود ها نیز می تواند از موارد مهم در انتخاب اره عمود بر مناسب کار شما باشد که عموما در دو نوع کلی گیربکس فلزی یا نیم تنه فلزی و مدلهای معمولی در بازار وجود دارند که همانطور که می توان حدس زد اره های عمود بر نیم تنه فلزی و گیربکس فلزی از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *